Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

SMF - Just Installed!

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Mariusz14

Strony: [1] 2
1
Dawno, dawno temu... / Odp: Znamy już dokładną haplogrupę Piastów
« dnia: Sierpień 19, 2023, 09:59:09 pm »
Ktoś tu sobie żarty robi. Jak można porównywać wynik BiG do R1b-343. I w dodatku z kosteczkami z polskich badań archeo.
Chyba że co innego podane jest w rozpiskach a co innego rzeczywiście zrobione.

Oczywiście ja w ogóle nie piszę o R1b. Piszę o I1a, a konkretnie o I1a-S2077, które zapisuje się I-S2077. R1b z kontekstu wypowiedzi prof. Figlerowicza uważam za mazowiecką odmianę po złamaniu linii (po zdradzie małżeńskiej).

Nie o to mi chodzi. Wykres przedstawiony sporządzony jest przez FT DNA z wynikiem 700 markerów dla z polskich wykopalisk archeo. Tymczasem nie ma o tym żadnej informacji w żadnej publikacji. Jeśli w podobny sposób zrobione są badania  Y DNA Piastów i znany jest wynik na poziomie 700 markerów to wcale się nie dziwie że komuś coś nie pasuje. Znana jest zatem dokładna gałązka z poszczególnych badań. Tym samym jest zrozumiałe, że ekipa profesora Figlerowicza była w stanie ustalić pokrewieństwa miedzy poszczególnymi członkami rodziny.

Mariusz

Sprawdź, zanim coś zarzucisz. Każda próbka aDNA na FTDNA jest opisana, łącznie z podaniem źródła. Np. próbka PCA0035 z Kowalewka opisana jest:

Cytuj
Kowalewko 35 was a 20 to 25 year-old man who lived between 80 - 120 CE during the Late Iron Age and was found in the region now known as Kowalewko, Greater Poland, Poland.

He was associated with the Wielbark cultural group.

His direct maternal line belonged to mtDNA haplogroup J2b1a5.

Reference: PCA0035 from Stolarek et al. 2018; Stolarek et al. 2023

Phylogenetic Y-DNA analysis by FamilyTreeDNA. Ancient DNA samples are typically degraded and missing coverage, sometimes resulting in less specific haplogroup placements.

To że każda próbka jest opisana to widzę. Jaka jest nazwa programu do tych próbek . Bo został utworzony w FT DNA.
Każda z wymienionych próbek sprawdziłem.
Mariusz

2
Dawno, dawno temu... / Odp: Znamy już dokładną haplogrupę Piastów
« dnia: Sierpień 19, 2023, 04:44:21 pm »
Ktoś tu sobie żarty robi. Jak można porównywać wynik BiG do R1b-343. I w dodatku z kosteczkami z polskich badań archeo.
Chyba że co innego podane jest w rozpiskach a co innego rzeczywiście zrobione.

Oczywiście ja w ogóle nie piszę o R1b. Piszę o I1a, a konkretnie o I1a-S2077, które zapisuje się I-S2077. R1b z kontekstu wypowiedzi prof. Figlerowicza uważam za mazowiecką odmianę po złamaniu linii (po zdradzie małżeńskiej).

Nie o to mi chodzi. Wykres przedstawiony sporządzony jest przez FT DNA z wynikiem 700 markerów dla z polskich wykopalisk archeo. Tymczasem nie ma o tym żadnej informacji w żadnej publikacji. Jeśli w podobny sposób zrobione są badania  Y DNA Piastów i znany jest wynik na poziomie 700 markerów to wcale się nie dziwie że komuś coś nie pasuje. Znana jest zatem dokładna gałązka z poszczególnych badań. Tym samym jest zrozumiałe, że ekipa profesora Figlerowicza była w stanie ustalić pokrewieństwa miedzy poszczególnymi członkami rodziny.

Mariusz


3
Dawno, dawno temu... / Odp: Znamy już dokładną haplogrupę Piastów
« dnia: Sierpień 19, 2023, 03:37:41 pm »
Jeżeli będzie tak, jak piszę (http://aldrajch.blogspot.com/2023/08/y-dna-linii-piastow-to-hipoteza.html) i istotnie Piastowie w pierwotnej linii (przed złamaniem) byli I-S2077 (https://discover.familytreedna.com/y-dna/I-S2077/tree), to mają dziś w Polsce co najmniej jednego bliższego krewnego Y-DNA (jest on też matchem dla VK157 z Bodzi). Gdyby Ambron zobaczył jego nazwisko, wypadłaby mu z ręki paczka z suplementami... Nie mogę wiele zdradzać, ale jest to prawie... Gęsiorek :D

Mam też grafikę dla Stanpa (przepraszam!):



Ktoś tu sobie żarty robi. Jak można porównywać wynik BiG do R1b-343. I w dodatku z kosteczkami z polskich badań archeo.
Chyba że co innego podane jest w rozpiskach a co innego rzeczywiście zrobione.

Mariusz

4
Dawno, dawno temu... / Odp: Znamy już dokładną haplogrupę Piastów
« dnia: Sierpień 14, 2023, 07:22:22 pm »
Witaj Polsko 🇵🇱 Niosę Ci wieści z badań DNA Piastów i ogłaszam, że moim zdaniem haplotyp naszej założycielskiej dynastii to...

http://aldrajch.blogspot.com/2023/08/y-dna-linii-piastow-to-hipoteza.html

#DNA #Piastowie #DNAPiastow

O Kaczyńskich herbu Kownaty to był primaaprilisowy żart...

Żart nie dotyczył haplogrupy rodu Kaczyńskich - ta jest autentyczna (możesz potwierdzić u Łukasza albo Artura).
Żart dotyczył tego, że Piastowie mają tę samą haplogrupę :) Nie wiemy, jaką haplogrupę mają Piastowie. Tego się dopiero dowiemy (pewnie co najmniej za rok)

Ten żart jest wielce prawdopodobny. Gdyby okazał się prawdziwy to dopiero byłoby. Wielu by miny zrzedły.
W te pędy Kaczyńscy robiliby  BiG Y DNA.

Mariusz

Już pięciu przedstawicieli tego rodu jest przetestowanych. Nie ma wątpliwości co do ich Y-DNA. Różne gałęzie R1b nie są rzadkością ani w polskiej populacji, ani wśród polskiej szlachty

Kaczyńscy nie mają BiA a. Ciekawe w jakiej gałązce są. Może podobnie jak Jamiołkowski blisko mojej.

Mariusz

Wszystko jest w moim artykule.

https://www.yfull.com/tree/R-S12035/

Zobaczymy. Ile jest logiki z matematyki a matematyki z genetyki. Jeśli wiemy z nieuznanych przez historyków bismarkowskich kronik, że Przemyślidzi i Piastowie byli bliskimi krewnymi a Piastowie Mazowieccy mieli haplo R 1b. To nieuchronny jest wynik R1B. Zaklinanie rzeczywistości tu na nic.
Wynik Bolesława Chrobrego wyszedł bardzo dobrze.
Mariusz

5
Dawno, dawno temu... / Odp: Znamy już dokładną haplogrupę Piastów
« dnia: Sierpień 14, 2023, 07:09:21 pm »
Witaj Polsko 🇵🇱 Niosę Ci wieści z badań DNA Piastów i ogłaszam, że moim zdaniem haplotyp naszej założycielskiej dynastii to...

http://aldrajch.blogspot.com/2023/08/y-dna-linii-piastow-to-hipoteza.html

#DNA #Piastowie #DNAPiastow

O Kaczyńskich herbu Kownaty to był primaaprilisowy żart...

Żart nie dotyczył haplogrupy rodu Kaczyńskich - ta jest autentyczna (możesz potwierdzić u Łukasza albo Artura).
Żart dotyczył tego, że Piastowie mają tę samą haplogrupę :) Nie wiemy, jaką haplogrupę mają Piastowie. Tego się dopiero dowiemy (pewnie co najmniej za rok)

Ten żart jest wielce prawdopodobny. Gdyby okazał się prawdziwy to dopiero byłoby. Wielu by miny zrzedły.
W te pędy Kaczyńscy robiliby  BiG Y DNA.

Mariusz

Już pięciu przedstawicieli tego rodu jest przetestowanych. Nie ma wątpliwości co do ich Y-DNA. Różne gałęzie R1b nie są rzadkością ani w polskiej populacji, ani wśród polskiej szlachty

Kaczyńscy nie mają BiA a. Ciekawe w jakiej gałązce są. Może podobnie jak Jamiołkowski blisko mojej.

Mariusz

6
Dawno, dawno temu... / Odp: Znamy już dokładną haplogrupę Piastów
« dnia: Sierpień 14, 2023, 06:54:26 pm »
Witaj Polsko 🇵🇱 Niosę Ci wieści z badań DNA Piastów i ogłaszam, że moim zdaniem haplotyp naszej założycielskiej dynastii to...

http://aldrajch.blogspot.com/2023/08/y-dna-linii-piastow-to-hipoteza.html

#DNA #Piastowie #DNAPiastow

O Kaczyńskich herbu Kownaty to był primaaprilisowy żart...

Żart nie dotyczył haplogrupy rodu Kaczyńskich - ta jest autentyczna (możesz potwierdzić u Łukasza albo Artura).
Żart dotyczył tego, że Piastowie mają tę samą haplogrupę :) Nie wiemy, jaką haplogrupę mają Piastowie. Tego się dopiero dowiemy (pewnie co najmniej za rok)

Ten żart jest wielce prawdopodobny. Gdyby okazał się prawdziwy to dopiero byłoby. Wielu by miny zrzedły.
W te pędy Kaczyńscy robiliby  BiG Y DNA.

Mariusz

7
Dawno, dawno temu... / Odp: Znamy już dokładną haplogrupę Piastów
« dnia: Sierpień 14, 2023, 06:50:26 pm »
Witaj Polsko 🇵🇱 Niosę Ci wieści z badań DNA Piastów i ogłaszam, że moim zdaniem haplotyp naszej założycielskiej dynastii to...

http://aldrajch.blogspot.com/2023/08/y-dna-linii-piastow-to-hipoteza.html

#DNA #Piastowie #DNAPiastow

Tak Tak ta niepewność że wiem ale nie powiem - wiem że domysł dotyczył Węgier. Ale ale sąsiednich nie znaczy że Węgier.

Mariusz

8
Dawno, dawno temu... / Odp: Znamy już dokładną haplogrupę Piastów
« dnia: Sierpień 10, 2023, 07:55:22 pm »
z której gałązki są Piastowie: angielskiej, francuskiej, niemieckiej, czeskiej

jeśli czeskiej U 106 - trop morawski

a może DF49 - trop angielski

Mariusz

Według mnie chodzi o zupełnie inną haplogrupę (nie R1b, nie R1a...). Linia Piastów Mazowieckich to już efekt przełamania pierwotnej linii. Mój domysł opiszę niedługo w necie

Jeśli Janusz i Stanisław mieli R1b. Jeśli Mazowsze było ich dziedzictwem to co zostało inkorporowane do Korony. Leży w gruzach legalne dziedziczenie. Błąd w namaszczeniu monarchy jako nieprawnego kandydata powoduje  nieważność sakramentu. To pociąga za sobą kwestionowanie legalności do władzy. Każda późniejsza nobilitacja szlachty mazowieckiej jest nielegalna. Czy stąd ostrożność profesora Figlerowicza?
Tu nie chodzi o haplogupę taką lub inną.
Mariusz

To że byli Słowianami to nie oznacza że nie byli Celtami. To przynależność kulturowa. O tym mówił profesor Figlerowicz.

Mariusz

9
Dawno, dawno temu... / Odp: Znamy już dokładną haplogrupę Piastów
« dnia: Sierpień 10, 2023, 07:51:45 pm »
z której gałązki są Piastowie: angielskiej, francuskiej, niemieckiej, czeskiej

jeśli czeskiej U 106 - trop morawski

a może DF49 - trop angielski

Mariusz

Według mnie chodzi o zupełnie inną haplogrupę (nie R1b, nie R1a...). Linia Piastów Mazowieckich to już efekt przełamania pierwotnej linii. Mój domysł opiszę niedługo w necie

Jeśli Janusz i Stanisław mieli R1b. Jeśli Mazowsze było ich dziedzictwem to co zostało inkorporowane do Korony. Leży w gruzach legalne dziedziczenie. Błąd w namaszczeniu monarchy jako nieprawnego kandydata powoduje  nieważność sakramentu. To pociąga za sobą kwestionowanie legalności do władzy. Każda późniejsza nobilitacja szlachty mazowieckiej jest nielegalna. Czy stąd ostrożność profesora Figlerowicza?
Tu nie chodzi o haplogupę taką lub inną.
Mariusz

10
Dawno, dawno temu... / Odp: Znamy już dokładną haplogrupę Piastów
« dnia: Sierpień 10, 2023, 07:10:45 pm »
z której gałązki są Piastowie: angielskiej, francuskiej, niemieckiej, czeskiej

jeśli czeskiej U 106 - trop morawski

a może DF49 - trop angielski

Mariusz


11
Dawno, dawno temu... / Odp: Znamy już dokładną haplogrupę Piastów
« dnia: Sierpień 10, 2023, 05:47:04 pm »
Ja to już dawno temu sugerowałem.

Profesor to potwierdził.Nie podał co prawda żadnych szczegółów. Ponieważ Czesi to już przebadali. Wypada tylko poczekać na publikację. Wiemy też że badania Y DNA  Piastów będą rozszerzone aby można było ustalić szczegółowo gałązki.

Mariusz

Wsłuchaj się uważnie, Mariuszu, w słowa prof. Figlerowicza. On mówi tylko tyle, że dzięki znajomości genomu innego króla (ewidentnie chodzi o opublikowany genom) i wiedzy o tym, że był on krewnym Piastów, udało się potwierdzić, że badane kości należą właśnie do Piastów. Badanie pokrewieństwa to domena przede wszystkim auDNA.

Zdradzę kilka moich dodatkowych domysłów we wpisie, który przygotowuję na weekend. Mam podejrzenia - bardzo konkretne - co do Y-DNA głównej linii Piastów (i nie jest to R1b-...)

Nie zaprzeczam, że tak jest. Ale podstawowy cel profesor z ekipą musiał osiągnąć, czyli haplogrupę Y dna Piastów.

Mariusz

Tak, w wielu wywiadach, a także w korespondencji, potwierdzał, że udało im się wyodrębnić SNP głównej linii Piastów. Artykuł niestety nie jest jeszcze skończony, nie wybrano też czasopisma, w którym ma się ukazać. Jeszcze trochę, Mariuszu, poczekamy niestety :(

Nie wiem na ile dotyczy to artykułu dotyczącego Piastów ale w grę miały wchodzić dodatkowe badania wskazane przez recenzenta. 

Mariusz

To, o czym mówisz, dotyczyło artykułu, którym się tu zajmujemy w innym temacie. Chodzi o ten tekst (istotnie pełen nierodóbek, pewnych sprzeczności i nielogiczności): https://genomebiology.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13059-023-03013-9

W wypadku Piastów, zespół prof. Figlerowicza nie wybrał jeszcze czasopisma (więc nie ma jeszcze recenzenta, a raczej recenzentów).

A no właśnie. Ścisła poufność prac powoduje niejasności. Jeśli więc wyniki dotyczące y dna Piastów dopiero miały trafić do recenzji a potem do publikacji to ewentualne poprawki były na etapie  opublikowanego artykułu. Umówmy się, że też to sobie usystematyzuję. OK :)

Mariusz


12
Dawno, dawno temu... / Odp: Znamy już dokładną haplogrupę Piastów
« dnia: Sierpień 10, 2023, 05:32:38 pm »
Ja to już dawno temu sugerowałem.

Profesor to potwierdził.Nie podał co prawda żadnych szczegółów. Ponieważ Czesi to już przebadali. Wypada tylko poczekać na publikację. Wiemy też że badania Y DNA  Piastów będą rozszerzone aby można było ustalić szczegółowo gałązki.

Mariusz

Wsłuchaj się uważnie, Mariuszu, w słowa prof. Figlerowicza. On mówi tylko tyle, że dzięki znajomości genomu innego króla (ewidentnie chodzi o opublikowany genom) i wiedzy o tym, że był on krewnym Piastów, udało się potwierdzić, że badane kości należą właśnie do Piastów. Badanie pokrewieństwa to domena przede wszystkim auDNA.

Zdradzę kilka moich dodatkowych domysłów we wpisie, który przygotowuję na weekend. Mam podejrzenia - bardzo konkretne - co do Y-DNA głównej linii Piastów (i nie jest to R1b-...)

Nie zaprzeczam, że tak jest. Ale podstawowy cel profesor z ekipą musiał osiągnąć, czyli haplogrupę Y dna Piastów.

Mariusz

Tak, w wielu wywiadach, a także w korespondencji, potwierdzał, że udało im się wyodrębnić SNP głównej linii Piastów. Artykuł niestety nie jest jeszcze skończony, nie wybrano też czasopisma, w którym ma się ukazać. Jeszcze trochę, Mariuszu, poczekamy niestety :(

Nie wiem na ile dotyczy to artykułu dotyczącego Piastów ale w grę miały wchodzić dodatkowe badania wskazane przez recenzenta. 

Mariusz


13
Dawno, dawno temu... / Odp: Znamy już dokładną haplogrupę Piastów
« dnia: Sierpień 10, 2023, 05:21:08 pm »
Ja to już dawno temu sugerowałem.

Profesor to potwierdził.Nie podał co prawda żadnych szczegółów. Ponieważ Czesi to już przebadali. Wypada tylko poczekać na publikację. Wiemy też że badania Y DNA  Piastów będą rozszerzone aby można było ustalić szczegółowo gałązki.

Mariusz

Wsłuchaj się uważnie, Mariuszu, w słowa prof. Figlerowicza. On mówi tylko tyle, że dzięki znajomości genomu innego króla (ewidentnie chodzi o opublikowany genom) i wiedzy o tym, że był on krewnym Piastów, udało się potwierdzić, że badane kości należą właśnie do Piastów. Badanie pokrewieństwa to domena przede wszystkim auDNA.

Zdradzę kilka moich dodatkowych domysłów we wpisie, który przygotowuję na weekend. Mam podejrzenia - bardzo konkretne - co do Y-DNA głównej linii Piastów (i nie jest to R1b-...)

Nie zaprzeczam, że tak jest. Ale podstawowy cel profesor z ekipą musiał osiągnąć, czyli haplogrupę Y dna Piastów.

Mariusz

14
Dawno, dawno temu... / Odp: Znamy już dokładną haplogrupę Piastów
« dnia: Sierpień 10, 2023, 05:11:00 pm »
Ja to już dawno temu sugerowałem.

Profesor to potwierdził.Nie podał co prawda żadnych szczegółów. Ponieważ Czesi to już przebadali. Wypada tylko poczekać na publikację. Wiemy też że badania Y DNA  Piastów będą rozszerzone aby można było ustalić szczegółowo gałązki.

Mariusz

Podstawowym problemem było, że te kości są piastowskie. Proszę odsłuchać nagranie od 13:30 do 13:50.

Mariusz

15
Dawno, dawno temu... / Odp: Znamy już dokładną haplogrupę Piastów
« dnia: Sierpień 10, 2023, 05:04:52 pm »
Ja to już dawno temu sugerowałem.

Profesor to potwierdził.Nie podał co prawda żadnych szczegółów. Ponieważ Czesi to już przebadali. Wypada tylko poczekać na publikację. Wiemy też że badania Y DNA  Piastów będą rozszerzone aby można było ustalić szczegółowo gałązki.

Mariusz

Strony: [1] 2