Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

SMF - Just Installed!

Autor Wątek: Zapomniany sprzęt  (Przeczytany 12324 razy)

d.hasselhoff

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Zapomniany sprzęt
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 13, 2010, 06:40:08 pm »

Macieyou czy zanotowałes duzy progress siły? przybyło troche masy? Nie czytałem tej ksiązki ale chyba się na nią skuszę gdyż nie mam narazie dostępu do siłowni. Ile czasu poświecasz na cwiczenia w ciągu dnia? Gdzies na sfd wspominałeś filozofia treningu Pavla Tsatsouline'a opiera się na robieniu wielu serii po 5 powtórzeń. Mysle ze jesli chodzi o sile to moze miec to sens gdyz  troche podobny 5x5 billa star'a tez ukierunkowany na sile
Zapisane

Zbyszko Tarczewski

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 9106
    • Zobacz profil
Odp: Zapomniany sprzęt
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 14, 2010, 05:52:52 am »

Pavel zawsze dbal o to aby nie przetrenowaywac CUN
i w wielu swoich pogadach jest dosc blisko racji ;)
Zapisane

Macieyou

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
Odp: Zapomniany sprzęt
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 14, 2010, 09:12:49 am »

d.hasselhoff Jeśli chodzi o masę to najbardziej weszło na barki, nogi,plecy i triceps. Co do siły to poszło w nogi i barki, jednak nie mam na tyle ciężaru, by sprawdzić maxy w przysiadzie klasycznym, a poza tym nie mam stojaków na sztangę:) Na każdą partię stosuję po 2 ćwiczenia. Ten trening będę stosować do końca roku,czyli w sumie będę na nim jechać ok.2 miesięcy.
Nogi:hack przysiady z odważnikiem(na youtube sa filmiki jak to się robi) oraz wykroki,czasami zamisat wykroków robię syzyfki, które w wykonaniu są podobne do hacków.
Plecy: wiosłowanie w opadzie, podciąganie na drążku.
Barki:wyciskanie żołnierskie oraz unoszenie bokiem hantli zamiennie z podciąganiem kettla wzdłuż ciała(co drugi tydzień).
Biceps:uginanie w podporze o udo,czy jak to tam się mówi ;) i uginanie młotkowe.
Klata:floor press(wyciskanie na podłodze, bo nie mam ławeczki) oraz rozpiętki zamiennie z przenoszeniem kettla za głowę leżąc(co drugi tydzień).
Triceps:uginanie francuskie leżąc i unoszenie hantli w tył w opadzie.
Łydki:wspięcie na palce na 1 nodze z obciążeniem i ośle wspięcia na 1 nodze również z obciążeniem.
Robię także martwy ciąg na 1 nodze, który ładnie katuje dwugłowe uda jak i prostowniki.
Od nowego roku planuję rozpoczęcie treningu z opisanego w książce Pavla, który został opracowany przez gościa o nazwisku DeLorme czy jakoś tak.W skrócie chodzi o to, że są 3 serie po 10 powtórzeń.1 seria wykonywana jest z ciężarem równym 50% maksymalnego ciężaru z którym jesteśmy w stanie zrobić 10 powtórzeń.2 seria 75% ciężaru maksymalnego.3 seria maksymanly ciężar z którym wykonamy tylko 10 powtórzeń.
Zapisane

d.hasselhoff

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Zapomniany sprzęt
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 14, 2010, 04:06:56 pm »

a co sadzisz o treningu 3 dniowym ale wykonuje sie w nim tylko dwa cwiczenia martwy ciag i wyciskanie sztangi. nie pamietam ilosci serii i powtorzen ale bylo tak ze w poniedzialek najwiekszy wysilek  w srode najmniejszy a w piatek sredni. podobno najwiekszy przyrosty sa po tym srodowym
Zapisane

Macieyou

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
Odp: Zapomniany sprzęt
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 14, 2010, 06:05:37 pm »

Zapomniałem napisać, że trenuję 3 razy w tygodniu(pn,sr,pt).Cały trening trwa ok.1godziny, czasasmi 10-15 min. dłużej jeśli trochę przedłużę przerwy między seriami.Trening CLŚ, jest modyfikacją LŚC(L-lekki, Ś-średni, C-ciężki).Nie stosowałem więc nie wiem czy działa.Widzę w Twoim treningu,ćw.typowo trójbojowe wiec,jeśli możesz to wciśnij jeszcze przysiad.
Teraz przepiszę dokładnie to co jest w ksiązce Pavla:
"Cykl zmęczenia oparty na trójboju siłowym"

Trening A:
1.Wyciskanie leżąc - 6x4(serie x powtórzenia)
2.Przysiady ze sztangą 3x4
3.Martwy ciąg 3x4

Trening B:
1.Przysiady ze sztangą 3x4
2.Wyciskanie leżąc - 6x4
3.Martwy ciąg 3x4

Trening C:
1.Martwy ciąg 3x4
2.Przysiady ze sztangą 3x4
3.Wyciskanie leżąc - 6x4

"Sesja treningowa zachowuje strukturę(te same ćwiczenia,serie i powtórzenia),ale pobudza organizm nowym bodźcem w postaci zmienionej kolejności ćwiczeń"
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2010, 06:08:09 pm wysłana przez Macieyou »
Zapisane

d.hasselhoff

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Zapomniany sprzęt
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 25, 2010, 03:02:33 pm »

Macieyou:
Od nowego roku planuję rozpoczęcie treningu z opisanego w książce Pavla, który został opracowany przez gościa o nazwisku DeLorme czy jakoś tak.W skrócie chodzi o to, że są 3 serie po 10 powtórzeń.1 seria wykonywana jest z ciężarem równym 50% maksymalnego ciężaru z którym jesteśmy w stanie zrobić 10 powtórzeń.2 seria 75% ciężaru maksymalnego.3 seria maksymanly ciężar z którym wykonamy tylko 10 powtórzeń.

Dostałem 3dni temu tą książke i takze wyprobuje ten trening. Bardzo dawno nie cwiczylem (od konca kwietnia) i troche sily i miesa mam nadzieje wskoczy. Myslisz ze mozna zamienic wycisk na plaskiej zamiast sztangi hantle? po sztandze to mnie nadgarstki i barki bolą a klata to nie bardzo? A i ewntualnie jakies uginanie na bica czy raczej sztywno trzymac sie planu?
Zapisane

Macieyou

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
Odp: Zapomniany sprzęt
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 25, 2010, 04:40:44 pm »

Co do DeLorme'a to czytałem.Wydaje się ciekawy i właśnie myślę, żeby go zacząć,ale jeszcze się zastanowię. Co do wyciskania, to jak najbardziej możesz używać hantli zamiast sztangi, a klatę katuję tylko hantlami.Wg mnie lepiej "wchodzi",zmniejsza prawdopodobieństwo dysproporcji klaty, bo wyciskając sztangę, przeważnie silniejsza ręka przejmuję większą cześć ciężaru i stąd ta dysproporcja(ja się takowej dorobiłem), więc od dłuższego czasu używam hantli.A jeśli chodzi o modyfikację DeLorme'a to ja zawsze preferuję trzymania się zasad treningu(serie, powtórzenia, obciążenie), a ćwiczenia dobierać według własnych potrzeb.
Zapisane

BolicSTG

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 645
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Zapomniany sprzęt
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 26, 2010, 07:41:46 am »

Co do wyciskania, to jak najbardziej możesz używać hantli zamiast sztangi, a klatę katuję tylko hantlami.Wg mnie lepiej "wchodzi",zmniejsza prawdopodobieństwo dysproporcji klaty, bo wyciskając sztangę, przeważnie silniejsza ręka przejmuję większą cześć ciężaru i stąd ta dysproporcja(ja się takowej dorobiłem), więc od dłuższego czasu używam hantli.

Bardzo słusznie, sam się nie zastanawiałem nad tym prawdopodobieństwem.
Dałbym soga !
Zapisane
PORZĄDNY OBYWATEL POLSKI

Macieyou

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
Odp: Zapomniany sprzęt
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 26, 2010, 09:08:56 am »

 ;D
Sztangi używam tylko do MC i przysiadów, czasami do wiosłowania
Zapisane

d.hasselhoff

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Zapomniany sprzęt
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 26, 2010, 03:34:17 pm »

wogole czy są w tej ksiązce Pavla 'Wiecej niz bodybuilding czesc 1'' jakies inne treningi nastawione głownie na mase a pózniej na sile? Czasem jak ja czytam to nie bardzo kapuje np jak  są pytania i odpowiedzi i jest pytanie ze koles cwiczy treningiem HIT (wysoka intensywnosc/ małe natęzenie) i nie ma przyrostów w gornych partiach ciala i prosi o pomoc, to pavel pisze: Zwieksz natęzenie, cięzar i częstotliwosć. Zmniejsz liczbe powtórzen i zapomnij o trenowaniu do nieudanej próby.  Nie wiem ale jak jest wysoka intensywnosc to jak mozna jeszcze zwiekszyc ciężar?!
Zapisane

Zbyszko Tarczewski

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 9106
    • Zobacz profil
Odp: Zapomniany sprzęt
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 26, 2010, 05:39:58 pm »

sa dwie najpoprularniejsze definicje intensywnosci
- intensywnosc bedaca odpowiednikiem duzego ciezaru - to jest najbardziej popularna
- intensywnosc pokazujaca stopien zmeczenia miesni i bliskosci trenowania do zalamania miesniowego
Zapisane

Macieyou

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
Odp: Zapomniany sprzęt
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 26, 2010, 06:38:53 pm »

Skrócenie odpoczynku między seriami też można traktować jako zwiększenie intensywności.
Zapisane

d.hasselhoff

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Zapomniany sprzęt
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 26, 2010, 06:43:14 pm »

on na początku wyjaśnia co to jest objętość i intensywność(wysiłek, mierzony wielkością ciężaru dzwiganego w danym powtórzeniu). Macieyou są tam jakies inne treningi ukierunkowane na mase?
Zapisane

Macieyou

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
Odp: Zapomniany sprzęt
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 26, 2010, 06:47:09 pm »

Masz tylko 1 część tej książki?Jego ksiązki i filozofia treningowa skupia się raczej na funkcjonalnej sile.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2010, 06:50:35 pm wysłana przez Macieyou »
Zapisane

Zbyszko Tarczewski

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 9106
    • Zobacz profil
Odp: Zapomniany sprzęt
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 27, 2010, 06:03:53 am »

Skrócenie odpoczynku między seriami też można traktować jako zwiększenie intensywności.

tej drugiej owszem
Zapisane